402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
Форум: Драг-рэйсинг & Дрифтинг
402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
Ув. форумчане подскажите кто знает результаты машин без какой либо подготовки?
упустим состояние мотора - примем его как хорошее.
и трассы и колес ...
я вот знаю что.
Forester - форик без "авкс", хт,2002 года 98 бенз нк альянс, выходная скорость 15~, время 14.6,автомат старт газ- тормоз.
обмен знаниями однако...
упустим состояние мотора - примем его как хорошее.
и трассы и колес ...
я вот знаю что.
Forester - форик без "авкс", хт,2002 года 98 бенз нк альянс, выходная скорость 15~, время 14.6,автомат старт газ- тормоз.
обмен знаниями однако...
- Duke
- Он живет тут
- Сообщения: 2943
- Зарегистрирован: 14 сен 2004, 14:12
- Откуда: Хабаровск
- Благодарил (а): 2 раза
Re: 402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
старлет автомат с грузом в виде брательника)) 100 кг....мерил до 100~10 сек
Re: 402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
у меня чуть более 9 сек. (контр. ДВС, новый диск сцепления, литье 14, 2 чела в авто) - до 100 км.ч.
Последний раз редактировалось mitas 22 янв 2009, 15:24, всего редактировалось 1 раз.
- Login M
- Ленин писал о знакомстве с ним
- Сообщения: 16684
- Зарегистрирован: 21 авг 2008, 15:44
- Поблагодарили: 1 раз
Re: 402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
Замеряли Лаурель...
1996г., RB25 (не турбо вроде), 4WD, АКПП, нулевик - 19,2сек./402м.
1996г., RB25 (не турбо вроде), 4WD, АКПП, нулевик - 19,2сек./402м.
- mail_robot
- Он видел Ленина
- Сообщения: 11819
- Зарегистрирован: 02 янв 2007, 22:03
- Откуда: Хабаровск
- Благодарил (а): 26 раз
- Поблагодарили: 307 раз
- Nick
- Он живет тут
- Сообщения: 3604
- Зарегистрирован: 13 авг 2004, 09:41
- Откуда: Хабаровск
- Благодарил (а): 3 раза
- Поблагодарили: 93 раза
Re: 402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
Эту тему уже не раз обсасывали на ДРОМЕ.
В поиск!
В поиск!
Re: 402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
хде такая тема.Nick писал(а):Эту тему уже не раз обсасывали на ДРОМЕ.
В поиск!
ссылку дай чтоб в одном месте все было. (про приус который предложил заехать рассказывать не надо)
именно 402 метра не 0-100 км господа будьте бдительнее
- Nick
- Он живет тут
- Сообщения: 3604
- Зарегистрирован: 13 авг 2004, 09:41
- Откуда: Хабаровск
- Благодарил (а): 3 раза
- Поблагодарили: 93 раза
Re: 402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
Можно искать вот так (по темам):
http://forums.drom.ru/search.php?searchid=4527052&pp=25
а там выбирай, что нужно.
http://forums.drom.ru/search.php?searchid=4527052&pp=25
а там выбирай, что нужно.
Re: 402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
Вай!
благодарю *жму руку*
тока были 2 сылки на сайты с полезной инфой. один на бесплатный хостинг второй на сайт с калькулятором и с этой хренотенью.типа обосновывают правильность калькулятора своего. хто бачит о чем речь? да и береться только масса и лош силы. остального не дано.как то не вериться в это все...
ALL theory performance figures quoted on the car statistic lists are calculated using the Letstorquebhp.com formulas (calculator), none of them are from any given road test. All the figures are THEORY only and the aim of the site is for a fun comparison between all types of performance cars, standard or modified, and mainly in the UK, although some imports are covered.
1) The Formulas used and statistics shown on letstorquebhp.com theory performance web site and calculator, predict 0-60mph, 0-100mph and ¼ mile times (with the ¼ mile terminal speed) for road legal cars on road legal tyres. To check the accuracy of these figures we recommend you compare them to real life road test figures that you may have come across in magazines and sites.
2) It also calculates a separate Drag ¼ mile (with terminal speed and not in relation to the road figures shown) to show the slightly quicker time on a well gripped Drag Strip approved surface. This figure should be compared with real drag strip times achieved at official events (and not the road figure mentioned earlier). They do not allow for none road-legal drag slicks (which can be up to a second quicker on the 1/4mile if not more depending on the drive type).
3) The formula’s only use three items of easy obtainable data to produce the figures, these are Flywheel Power (BHP), Kerb Weight (KG) and Drive type (4WD, FWD or RWD). Formulas do not take into consideration other factors that could also affect real life figures, e.g. torque, gear ratios, aerodynamics, air density, temperature etc, these are not easy obtainable.
4) The 0-60 (and 0-100) quote takes into consideration an average amount of manual gear changes. In real life times can vary if an extra gear change is required before reaching the quoted speed.
5) A “through” 60-100 time is also quoted by subtracting the 0-60 from the 0-100 figure. The real time to cover this segment may well be quicker (due to correct gearing) but the “through” figure shows the time elapsed between 60-100 while covering the 0-100. It gives an indication of a car’s comparison performance once moving, and does not confuse the figures with a different amount of gear changes between cars.
6) Average aerodynamics are used and therefore terminal speed and 0-100 can be slightly out; terminals are based on Power and ¼ mile times.
7) Traction difficulties are taking into consideration for each drive type formula, e.g. 4wd can launch very quickly showing an improved 0-60 (and ¼ mile) compared to Fwd which can suffer from reduced traction off the line.
The 4WD formula has now been adjusted (times increased) to allow for heavier cars (e.g. over 1500kg) when launching.
9) Formula’s have been setup to allow for the real possible traction limits of proven cars, e.g. quickest times possible (for the very highest possible power) for 0-60 are set at 2.5secs for 4WD, 2.7secs for RWD, and 4.0secs for FWD, although careful drag suspension setup and legal drag tyre/wheel choice may well be very important to get anywhere near these times.
10) Road/tarmac ¼ mile terminal speed is connected with the quoted 0-100, i.e. if the terminal speed is exactly 100mph then both times should be the same.
11) The calculator has been set with maximum and minimum parameters to stop users entering unrealistic data for the drive type used, to avoid bikes, and none performance vehicles:
4 Wheel Drive (4WD)
Minbhp - 70bhp, Maxbhp - 1500bhp
Minkg - 700kg, Maxkg - 3000kg
Minbhp/ton - 95bhpton, Maxbhp/ton - 1000bhp/ton
Rear Wheel Drive (RWD)
Minbhp - 70bhp, Maxbhp - 1500bhp
Minkg - 350kg, Maxkg - 3000kg
Minbhp/ton - 95bhp/ton, Maxbhp/ton - 1300bhp/ton
Front Wheel Drive (FWD)
Minbhp - 70bhp, Maxbhp - 700bhp
Minkg - 600kg, Maxkg - 2000kg
Minbhp/ton - 95bhp/ton, Maxbhp/ton - 700bhp/ton
12) All formulas were designed with trial and error using research from proven road tests in magazines, this covered various different levels of cars that were used as a basis for setting the formulas, for example, figures from Hot Hatches like the Clio 172, to Supercars like the McLaren F1 were used as a guide. Also results from official modified car events were used as a guide when allowing for very high BHP per ton.
13) We suggest if you're asking us to predict the time of an extreme highly modified vehicle that has a full dog box then, as a rough guesstimate, please minus a few tenths from the drag 1/4 mile that we calculate, e.g. if the vehicle has 800bhp then minus 0.8 seconds from the drag 1/4 mile, if it has 600bhp then minus 0.6 seconds and so on. A full dog box can make a noticeable difference above 60mph, so we hope to have this option supplied with the calculator soon.
благодарю *жму руку*
тока были 2 сылки на сайты с полезной инфой. один на бесплатный хостинг второй на сайт с калькулятором и с этой хренотенью.типа обосновывают правильность калькулятора своего. хто бачит о чем речь? да и береться только масса и лош силы. остального не дано.как то не вериться в это все...
ALL theory performance figures quoted on the car statistic lists are calculated using the Letstorquebhp.com formulas (calculator), none of them are from any given road test. All the figures are THEORY only and the aim of the site is for a fun comparison between all types of performance cars, standard or modified, and mainly in the UK, although some imports are covered.
1) The Formulas used and statistics shown on letstorquebhp.com theory performance web site and calculator, predict 0-60mph, 0-100mph and ¼ mile times (with the ¼ mile terminal speed) for road legal cars on road legal tyres. To check the accuracy of these figures we recommend you compare them to real life road test figures that you may have come across in magazines and sites.
2) It also calculates a separate Drag ¼ mile (with terminal speed and not in relation to the road figures shown) to show the slightly quicker time on a well gripped Drag Strip approved surface. This figure should be compared with real drag strip times achieved at official events (and not the road figure mentioned earlier). They do not allow for none road-legal drag slicks (which can be up to a second quicker on the 1/4mile if not more depending on the drive type).
3) The formula’s only use three items of easy obtainable data to produce the figures, these are Flywheel Power (BHP), Kerb Weight (KG) and Drive type (4WD, FWD or RWD). Formulas do not take into consideration other factors that could also affect real life figures, e.g. torque, gear ratios, aerodynamics, air density, temperature etc, these are not easy obtainable.
4) The 0-60 (and 0-100) quote takes into consideration an average amount of manual gear changes. In real life times can vary if an extra gear change is required before reaching the quoted speed.
5) A “through” 60-100 time is also quoted by subtracting the 0-60 from the 0-100 figure. The real time to cover this segment may well be quicker (due to correct gearing) but the “through” figure shows the time elapsed between 60-100 while covering the 0-100. It gives an indication of a car’s comparison performance once moving, and does not confuse the figures with a different amount of gear changes between cars.
6) Average aerodynamics are used and therefore terminal speed and 0-100 can be slightly out; terminals are based on Power and ¼ mile times.
7) Traction difficulties are taking into consideration for each drive type formula, e.g. 4wd can launch very quickly showing an improved 0-60 (and ¼ mile) compared to Fwd which can suffer from reduced traction off the line.
The 4WD formula has now been adjusted (times increased) to allow for heavier cars (e.g. over 1500kg) when launching.
9) Formula’s have been setup to allow for the real possible traction limits of proven cars, e.g. quickest times possible (for the very highest possible power) for 0-60 are set at 2.5secs for 4WD, 2.7secs for RWD, and 4.0secs for FWD, although careful drag suspension setup and legal drag tyre/wheel choice may well be very important to get anywhere near these times.
10) Road/tarmac ¼ mile terminal speed is connected with the quoted 0-100, i.e. if the terminal speed is exactly 100mph then both times should be the same.
11) The calculator has been set with maximum and minimum parameters to stop users entering unrealistic data for the drive type used, to avoid bikes, and none performance vehicles:
4 Wheel Drive (4WD)
Minbhp - 70bhp, Maxbhp - 1500bhp
Minkg - 700kg, Maxkg - 3000kg
Minbhp/ton - 95bhpton, Maxbhp/ton - 1000bhp/ton
Rear Wheel Drive (RWD)
Minbhp - 70bhp, Maxbhp - 1500bhp
Minkg - 350kg, Maxkg - 3000kg
Minbhp/ton - 95bhp/ton, Maxbhp/ton - 1300bhp/ton
Front Wheel Drive (FWD)
Minbhp - 70bhp, Maxbhp - 700bhp
Minkg - 600kg, Maxkg - 2000kg
Minbhp/ton - 95bhp/ton, Maxbhp/ton - 700bhp/ton
12) All formulas were designed with trial and error using research from proven road tests in magazines, this covered various different levels of cars that were used as a basis for setting the formulas, for example, figures from Hot Hatches like the Clio 172, to Supercars like the McLaren F1 were used as a guide. Also results from official modified car events were used as a guide when allowing for very high BHP per ton.
13) We suggest if you're asking us to predict the time of an extreme highly modified vehicle that has a full dog box then, as a rough guesstimate, please minus a few tenths from the drag 1/4 mile that we calculate, e.g. if the vehicle has 800bhp then minus 0.8 seconds from the drag 1/4 mile, if it has 600bhp then minus 0.6 seconds and so on. A full dog box can make a noticeable difference above 60mph, so we hope to have this option supplied with the calculator soon.
Re: 402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
nissan Pulsar GTi-R 100км/ч- 6 сек или около того...
- Фокс Deluxe
- Он живет тут
- Сообщения: 1484
- Зарегистрирован: 06 дек 2005, 21:19
- Откуда: ХАБАРОВСК
Re: 402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
уаз 3303 трехлитровый-не достигает указанных параметров скорости
- Login M
- Ленин писал о знакомстве с ним
- Сообщения: 16684
- Зарегистрирован: 21 авг 2008, 15:44
- Поблагодарили: 1 раз
Re: 402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
Тут не про скорость!!! Тут про время!!!ЛИС писал(а):уаз 3303 трехлитровый-не достигает указанных параметров скорости
402 метра он за сколько часов проезжает?
- Фокс Deluxe
- Он живет тут
- Сообщения: 1484
- Зарегистрирован: 06 дек 2005, 21:19
- Откуда: ХАБАРОВСК
Re: 402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
Минуты за три, это если через скорость перескакиватьLogin M писал(а):402 метра он за сколько часов проезжает?
- Mihei1974
- Прописавшийся
- Сообщения: 130
- Зарегистрирован: 09 май 2007, 13:34
- Откуда: Хабаровск
- Благодарил (а): 1 раз
- Поблагодарили: 1 раз
Re: 402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
Prelude едет 14,56 на стандартных 16 колёсах. А свой ракетный Accord только летом померяю, да и дострою там сё до конца
- Nick
- Он живет тут
- Сообщения: 3604
- Зарегистрирован: 13 авг 2004, 09:41
- Откуда: Хабаровск
- Благодарил (а): 3 раза
- Поблагодарили: 93 раза
Re: 402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
Моя ссылка некорректна, ее не надо было давать.Monk27 писал(а): тока были 2 сылки на сайты с полезной инфой
Это был номер поиска по сайту.
Там можно искать по словам "402" и "время" и параметру "искать в темах".
Так намного больше полезных ссылок.
- ZЛОDEЙ
- Он живет тут
- Сообщения: 4109
- Зарегистрирован: 06 янв 2006, 11:19
- Откуда: Центр
- Контактная информация:
Re: 402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
замерял лаурель 30й.. рб 25.. 17 катки.. до сотни разгонялся за 8.5 сек.. газ+тормоз, PWR
- dimaska
- Он живет тут
- Сообщения: 2173
- Зарегистрирован: 09 янв 2005, 14:20
- Откуда: 27 region
- Благодарил (а): 7 раз
- Контактная информация:
Re: 402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
был у меня Блюберд 86г.Механика,двиг СА18S (по две свечи на цилиндр )В начале 2000х годов еще существовал клуб Стрит Рейсинг.Были заезды по трассе между 2м Хабаровском и Суворова.Так вот,время Блюберда было 16,3сек на 402м
Re: 402 метра - результаты серийных(стоковых) авто
Nick писал(а):Моя ссылка некорректна, ее не надо было давать.Monk27 писал(а): тока были 2 сылки на сайты с полезной инфой
Это был номер поиска по сайту.
Там можно искать по словам "402" и "время" и параметру "искать в темах".
Так намного больше полезных ссылок.
там полезных ссылок на результаты авто всего 3 сайта.
один закрытый,второй вызывает смешанные чувства-откуда есть результаты 730 машин и мотоциклов
третий калькулятор и судя по переводу надо еще секундочки прибавлять к полученному результату.
это максимум что можно выжать с темы